دستورالعمل شرکت در مرحلۀ اول نوزدهمین دورۀ چالش بین‌المللی ببراس در ایران

با تشکر از ثبت‌نام شما در مرحلۀ اول نوزدهمین دورۀ چالش بین‌المللی ببراس ۲۰۲۱، خواهشمند است قبل از شرکت در مرحلۀ نخست این چالش، به نکات زیر توجه فرمایید:

۱. این مرحله متشکل از چالش‌های ببراس جهانی و متناسب با دوازده پایۀ تحصیلی تدوین شده است.

۲. دانش آموزانی که بتوانند امتیاز مورد نظر در این مرحله را کسب کنند، برای ثبت‌نام در مرحلۀ دوم مجاز خواهند شد. کف امتیاز قابل قبول برای مرحلۀ اول متناسب با هر پایه، در کارنامۀ دانش آموزان منعکس خواهد شد.

۳. شما  می‌توانید با تهیۀ عکس هنگام شرکت در این چالش، در مسابقۀ اینستاگرامی ما شرکت کنید. عکس‌ و کدملی خود را به آی دی تلگرام  Mabna_fatemi@  یا شماره موبایل ۰۹۲۱۲۹۵۴۲۰۳ در واتس اپ ارسال کنید.

 

? زمان برگزاری

? دانش‌آموزان مطابق تاریخ‌های ذکرشده در جدول زمان‌بندی زیر و گروه تحصیلی‌شان می‌توانند  از ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰ برای شرکت در مرحلۀ اول چالش ببراس اقدام کنند.

? توجه شود دانش‌آموزان هر گروه فقط در ساعات ۱۰ تا ۱۴:۳۰ می‌توانند دکمۀ “شروع” را بزنند. زمان آزمون (۱۲۰ دقیقه) بعد از زدن دکمۀ شروع برای هر نفر آغاز خواهد شد.

? بعد از ساعت ۱۴:۳۰، دکمۀ “شروع” چالش قفل می‌شود و هیچ دانش‌آموز جدیدی نمی‌تواند وارد محیط سؤالات چالش شود. بنابراین تا قبل از ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر و با در نظر گرفتن مدت زمان پاسخ‌گویی به سؤالات، خود را برای شرکت در چالش مهیا کنید!

پایۀ تحصیلی

تاریخ

یازدهم و دوازدهم متوسطه

‎شنبه ۱۴ اسفندماه

نهم و دهم متوسطه

یک‌شنبه ۱۵ اسفندماه

هفتم و هشتم متوسطه

دو‌شنبه ۱۶ اسفندماه

پنجم و ششم ابتدایی

سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه

سوم و چهارم ابتدایی

چهارشنبه ۱۸ اسفندماه

اول و دوم ابتدایی

پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه

? پشتیبانی

? روزهای ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند، از ساعت ۹ تا ۱۷ پشتیبانی دبیرخانۀ ببراس، آماده پاسخگویی به سؤالات شما می‌باشد.

? ارتباط با پشتیبانی، تنها از طریق چت آنلاین در سامانۀ چالش‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود.

? در صورت بروز هرگونه مشکل، آرامش خود را حفظ کنید؛ از ایراد یا باگ اتفاق افتاده عکس تهیه کرده و با پشتیبان آنلاین مطرح کنید و منتظر پاسخ کارشناسان ما باشید.

? توجه کنید که این پشتیبانی صرفاً محدود به مشکلات ورود، تکمیل اطلاعات و… بوده و پشتیبان‌ها به هیچ عنوان در خصوص محتوای مسائل به شما پاسخی نخواهند داد.

? با توجه به حجم زیاد درخواست، لطفاً پیش از ارتباط با پشتیبانی، سؤالات متداول را مطالعه کرده و در صورت نیافتن پاسخ و در هنگام ضرورت از سامانۀ پشتیبانی آنلاین استفاده کنید.

 

? آمادگی‌های لازم قبل از شروع

? تمام دانش‌‎آموزان موظف‌اند حداکثر تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانۀ مبنا، نسبت به بازبینی پروفایل خود اقدام و هر گونه مغایرت را به واحد پشتیبانی آنلاین اعلام کنند. تاریخ فوق قابل تمدید نمی‌‎باشد و بدیهی است پس از این تاریخ، مسئولیت هرگونه مغایرت بر عهدۀ خود دانش‌آموز خواهد بود.

? پیشنهاد می‌‎شود برای عضویت در سامانۀ پیامکی اطلاع‌رسانی دبیرخانۀ علوم رایانه ببراس در ایران، شمارۀ تلفن همراه خود را نیز به پروفایل اضافه و تایید کنید.

? برای مشاهدۀ آموزش ویدئویی نحوۀ بازیابی گذرواژه، نحوۀ ورود و تکمیل اطلاعات در سامانۀ مبنا اینجا کلیک کنید.

 

? شروع چالش

? قبل از شروع چالش، از سرعت مناسب اینترنت خود مطمئن شوید.

? در هنگام استفاده از سامانۀ چالش‌‎ها، از هیچ گونه پروکسی، VPN و فیلترشکن استفاده نکنید.

? شرکت در چالش برای هر پایه، فقط در روز و ساعت اعلام شده و تنها به یکی از سه طریق زیر امکان‌پذیر است:

?  آخرین نسخۀ اپلیکیشن اندروید سامانۀ چالش‌‎ها
(دانلود اپلیکیشن ببراس از بازار – دانلود مستقیم )

?  آخرین نسخۀ اپلیکیشن IOS سامانۀ چالش‌‎ها
(دانلود اپلیکیشن ببراس از سیب آپ – دانلود اپلیکیشن ببراس از سیبچه)

نکته: با توجه به تحریم‌های شرکت اپل، اپلیکیشن موجود در App Store قطع شده و بیش از این پشتیبانی نمی‌شود. اگر نسخه های قدیمی اپلیکیشن iOS را دارید، آن را حذف کرده و نسخه جدید را از لینک های داده شده دانلود نمایید.

? مراجعه به سامانۀ چالش‌‎های موسسۀ فرهنگی فاطمی به نشانی (http://fatemichallenge.ir)
نکته: صفحه مدیریت سیستم چالش‌های مؤسسه فرهنگی فاطمی از صفحۀ نمایش تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند.

? به تمام دانش آموزان، از جمله کاربران iOS توصیه می‌‎شود که از طریق رایانه و مرورگر گوگل کروم در چالش شرکت کنند.

? اگر از اپلیکیشن‎ اندروید استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخۀ آن را نصب کرده‎‌اید، توصیه می‌شود که قبل از برگزاری چالش از درستی عملکرد اپلیکیشن در تلفن همراه خود مطمئن شوید، در غیر این صورت از نسخۀ وب سامانۀ چالش‌ها استفاده نمایید. (آخرین نسخۀ مرورگر کروم را از اینجا دانلود کنید.)

? پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانۀ چالش‌های مؤسسۀ فرهنگی فاطمی یا اپلیکیشن ببراس روی دکمۀ چالش‌های ببراسی سپس «مرحلهٰ اول نوزدهمین دورۀ ببراس» و در نهایت دکمۀ “شروع”  کلیک کنید.

? حتماً قوانین و شرایط را مطالعه کرده و در نهایت در چالش شرکت کنید.

? به خاطر داشته باشید که با کلیک روی دکمۀ “شروع”، به هیچ عنوان امکان بازگشت ندارید و در صورت پایان زمان، امکان شرکت مجدد در چالش را نخواهید داشت. این چالش از شما حداکثر ۲ ساعت زمان خواهد برد، زمان مناسب را برای آن در نظر بگیرید.

? تعداد سؤالات ۱۵ سؤال است. سؤالات چند گزینه‌ای و تعاملی است و برحسب دشواری در سه سطح ۳، ۴ و ۵ امتیازی قرار می‌گیرند و نمره منفی ندارد.

? پس از تشخیص پاسخ درست، روی آن کلیک کنید. برای این‌که پاسخ شما برای ما ارسال شود، باید در پایین همان صفحه، روی دکمۀ “ارسال پاسخ” کلیک کنید. توجه کنید که تا قبل از کلیک روی این دکمه، می‌توانید با دکمۀ “بازگشت به حالت اول”، پاسخ خود را تغییر دهید، ولی پس از کلیک روی دکمۀ “ارسال پاسخ” دیگر چنین امکانی ندارید.

? برای رفتن به صفحۀ مسائل قبل یا بعد، از دکمه‌هایی که در بالای مسئله هست (“قبلی” / “بعدی”) استفاده کنید. هرگز از دکمۀ بازگشت مرورگر استفاده نکنید.

? اگر محتوای مسئله برای شما کامل نمایش داده نشده است، بعد از چند لحظه صفحه را بازآفرینی (Refresh) کنید؛ یا اگر از اپلیکیشن استفاده می‌کنید یک‌بار اپلیکیشن را ببندید و دوباره وارد شوید.

? این چالش دکمه خروج یا پایان ندارد همان لحظه که دکمه ارسال پاسخ را برای هر سوال می‌زنید پاسخ شما ثبت خواهد شد.

? توجه داشته باشید نام کاربری و گذرواژۀ دانش‌آموزان برای ورود به سامانۀ چالش‌ها و اپلیکیشن ببراس از تاریخ ۱۴ تا ۱۹ اسفندماه کدملی دانش‌آموز خواهد بود که حتماً باید با صفحه کلید انگلیسی وارد شود. ورود در زمانی غیر از زمان اعلام شده با عبارت به زودی همراه خواهد بود بنابراین فقط در روز مربوط به پایه خود به سامانۀ چالش‌ها و اپلیکیشن ببراس مراجعه کنید.

? پس از برگزاری، اطلاعیه‌ای مبتنی بر نحوۀ امتیازدهی و نتایج، در شبکه‌های مجازی دبیرخانه علوم رایانه ببراس در ایران منتشر خواهد شد.

موفق و شاد باشید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *